Sunday 18 December 2011

Mahasiswa UPSI Terlampau...!

Mahasiswa kurang ajar yang menurunkan bendera gambar Perdana Menteri semalam di PWTC baru-baru ni namanya ADAM ADLI BIN ABDUL HALIM pelajar dari Universiti Perguruan Sultan Idris (UPSI). Walaupun dah banyak posting yang dibuat oleh rakan-rakan blogger mengenai isu ini sebelum ini. Bagi penulis ni bukan mahasiswa tp 'mahasisa' budak bangang yang baru nak naik yang kononnya nak memperjuangkan hak kebebasan dan keupayaan berfikir mahasiswa. Elok buang status pelajar universiti budak-budak ni ke longkang yang kononnya nak glamour. Disebabkan nak glamour sangat dengan kerja bodoh jd eloklah pihak kementerian pengajian tinggi terutama pihak universiti ambik tindakan tegas kat budak mangkuk ayun ni dan yg seangkatan dengannya.

Difahamkan seramai 200 budak-budak mahasiswa yang datang berhimpun dan berarak semalam diberitahu semuanya mahasiswa berbangsa melayu. Disaat bangsa lain berebut-berebut bersaing sesama sendiri untuk memajukan diri dalam pelajaran, ada pulak sekumpulan mahasiswa melayu yang dah jadi bodoh berdemo jalanan yang kononnya nak perjuangkan hak kebebasan mahasiswa. Mak bapak tungkus lumus carik duit, siang malam berdoa supaya anak belajar dengan baik lulus periksa, tapi anak masuk universiti buat kerja bodoh dan bangang.

Penulis pun pernah jd mahasiswa..tapi tak pernah plak terfikir nak buat kerja bodoh dan bangang macam ni. Budak-budak ni tak sedar diri, masuk universiti pun disebabkan bantuan kerajaan siap dengan status kuota bumiputera. Bila gagal salahkan kerajaan, salahkan universiti, salahkan semua orang..padahal budak-budak ni sendiri buat kerja bangang, diperkudakan jadi balaci kepada puak-puak yang sememangnya nak tengok negara ni huru hara dan hancur.

Apa pun penulis nak tunggu apa tindakan selanjutnya daripada pihak berwajib diatas tindakan budak-budak bangang ni. Kemungkinan juga budak-budak ni adalah balaci upahan kumpulan yang menyokong Anwar Ibrahim. Pasal berdemo jalanan ni memang kerja dan budaya Anwar. Buang saja budak yang bernama ADAM ADLI ni dari UPSI. Senang dia nak berdemo 24 jam. Jangan busukkn nama mahasiswa..UPSI antara universiti kat Malaysia ni yang banyak menternak golongan yang nak berdemo ke hulu ke hilir. Pihak pentadbiran universiti kena tegas dalam menangani dan mengambil tindakan atas isu dan kes-kes yang macam ni. Pasal budak-budak ni keluar nanti akan jadi guru.. mengajar budak-budak di sekolah. Golongan ni yang akan mengajar dan meracuni pemikiran budak-budak sekolah ni nanti..Sesal dulu pendapatan, sesal kemudian tak berguna.

Antara gambar-gambar budak Adam Adli ni dgn Anwar Aljuburi..



Gaya gay pun ada budak ni..!




Bakal coffie boy baru Anwar..


Antara anak-anak ikan Anwar..


Dah mcm Nizar lilin budak ni...!


Bendera gambar DS Najib diturunkan oleh budak mangkuk ayun ni.

Penulis difahamkan ada 'Press Conferrence' dari pihak penganjur demo BEBAS mengenai isu yg berlaku tersebut pada hari Isnin pagi. 






No comments:

Post a Comment