Sunday 11 December 2011

Hassan Ali dipancung, Eli Wong disanjung..!


Bekas Pesuruhjaya PAS Selangor yang juga Exco Tetap Hal Ehwal Islam, Adat Melayu, Infrastruktur dan Kemudahan Awam negeri, Yb Dato Dr.Hassan Ali baru-baru ini dikatakan tidak disenaraikan untuk menjadi calon PAS pada PRU-13 yang akan datang. Cakap-cakap yang kedengaran bahawa Hassan Ali akan digugurkan seakan benar,apabila Ketua Penerangan PAS Selangor yang juga Adun Hulu Kelang, Yb Saari Sungib mengesahkan bahawa Hassan tidak mendapat undian dan sokongan secukupnya daripada 3 senarai nama yang dicadangkan PAS negeri.

Hassan dikatakan menjadi liabiliti kepada PAS kerana didakwa tidak 'sekepala dan sebulu' dengan kepimpinan negeri dan pusat dalam beberapa isu, termasuk tindakan Hassan mempertahankan serbuan dan penangkapan pihak JAIS dalam isu murtad. Ternyata Hassan menjadi mangsa kerakusan dan kegelojohan parti PAS yang dah gila'babi'nak kekal berkuasa dengan sanggup gadaikan perjuangan agama. Takde sorang pimpinan PAS terutama di Selangor yang mempertahankan Hassan, sebaliknya Hassan dipersoal dan dikutuk oleh kepimpinan PAS negeri dan ahli-ahlinya. Malang nasib Hassan exco parti bulan yang dilihat terkontang kanting dalam menguatkuasakan undang-undang dan tindakan yang mencemarkan imej dan kesucian Islam terutama di Selangor.
Tetapi lain halnya pula apabila melibatkan isu sorang lagi Exco Selangor yang merupakan Adun Bukit Lanjan dari PKR iaitu Yb Elizabeth Wong yang telah kantoi isu gambar bogelnya tersebar, berzina melibatkan bekas 'boyfriendnya' yang dikatakan berbangsa melayu. Heboh sahaja isu itu tersebar di media massa dan cetak, pimpinan PAS termasuk Mursyidol Amnya Tok Guru Dato Nik Aziz Nik Mat segera memberi reaksi mempertahankan Adun Bogel tersebut tanpa rasa bersalah sebaliknya Tok Guru tersebut menyalahkan pihak yang telah meng'kantoi'kan dan mengaibkan Adun Bogel tersebut yang jelas tak bermoral.

Manakala muslimah PAS pula terhegeh-hegeh jumpa Eli berpeluk cium laga pipi kononnya bersimpati dan menyatakan pendirian menyokong Yb Bogel tersebut. Ternyata PAS dah sesat dan terpesong dari asas perjuangannya. Perjuangan negara Islam dah digadai dan diganti dengan negara berkebajikan. Hassan yang cuba pertahankan Islam di pancung, tetapi Eli yang berbogel disanjung..inilah PAS, parti yang sanggup menggadaikan perjuangan agama semata-mata nakkan undi CINA..PAS dah jadi keldai tunggangan DAP. Makanya tak hairanlah PAS angkat kaki jilat bini orang dan kaki komunis jadi timbalan presidennya..Celako PAS semua skali..nasib kaulah Hassan Ali..jadi baliklah pakar motivasi, nak keluar PAS, takut jatuh talak kat bini, jadi pikirlah sendiri, pandai-pandailah berdikari..

PAS is DEAD..!!!

No comments:

Post a Comment